Leírás
Előszó
A Sárkányföld egy egyszerű kis szerepjáték. Első sorban kezdő játékosoknak ajánlom. Akik most kezdtek érdeklődni a szerepjátékok iránt. A játék egy középkori fejlettségi szinten lévő világban zajlódik. A játékosok az emberekkel lehetnek. A mesélő irányítja a sárkányok cselekedeteit és létrehozza a játék helyszínét és menetét. Ebben a világban a sárkányok emberi értelemmel bírnak. Tervet szőttek az emberek végső kipusztítására. A sárkányhegyről megindult a támadás az emberi világ ellen. Első csapásban megsemmisítették a három nagyvárost, Miront, Peroszt, Trákiszt. A túlélők az erdőségekbe és a közeli hegyekbe menekültek a sárkányok elől. Itt megkezdték szervezni a seregét, hogy képesek legyenek a fenevadaknak visszavágni. A legbátrabb harcosokból álló csapat indult el a sárkányhegyre, hogy véget vessenek a pusztításnak.(Ők a játékosok.)
Ha valamelyik szabály nem tetszik, akkor változtass rajta nyugodtan. Hozzatok létre új szabályokat, ha szeretnétek vagy szükségét látjátok. A játékosok is találhatnak ki különböző dolgokat, fegyvereket, felszerelési tárgyakat stb. A mesélő jóváhagyásával! Bővítsétek a rendszert a saját elképzeléseitekkel.
Karakter
Minden karakter 5 tulajdonsággal rendelkezik. A játékosok választásuk szerint két darab tulajdonsághoz hozzárendelnek hatoldalú dobókockát, másik két tulajdonsághoz pedig tízoldalú dobókockát rendelnek. (d6 – d10)
Példa:
- Életerő 18 (12+6)
- Egészség d6
- Intelligencia d10
- Karizma d6
- Alap tulajdonság d10
Tulajdonságok
Életerő: Minden karakter 12 + Egészség kocka értékkel megegyező élet ponttal rendelkezik. Példa: Ha valaki d6 kockát rendelt az egészség értékéhez, akkor az élet pontja 18 lesz.(12 + 6 = 18)
Ha a valakinek az élet pontja nullára esik, a karakter meghal.
Egészség: A fizikai erőnlétet és állóképességet mutatja.
Intelligencia: A karakter általános ismereteit és az új ismeretek megszerzésének képességét mutatja.
Karizma: A karakter fizikális megjelenését és személyiségét mutatja.
Alap tulajdonság: Ez az akaraterőt a harcban való jártasságot a lopakodást, érzékelést, csapda felfedezést mutatja.
Egyéb tulajdonság
Mozgás: Azt mutatja, hogy a karakter egy kör alatt hány métert tud megtenni. Az értékek 1 – 5 – ig. vannak rangsorolva. 1 érték 20 m jelent az 5 érték pedig 100 m jelent. Egy karakter minden körben egy cselekvést tud végrehajtani és mozogni egyszerre. Minden karakter alap mozgási értéke 3. Futva a távolság dupláját lehet megtenni, de utána a karakternek 1 körön keresztül pihenni kell.
Tanulás: Valamilyen új ismeret, tudás megszerzéséhez intelligencia próbát kell dobni. A célszámot a mesélő határozza meg.
- Nagyon könnyű elsajátítani az új ismeretet. 1-2
- Átlagos nehézségű elsajátítani az új ismeretet. 3-4
- Nagyon nehéz elsajátítani az új ismeretet. 5-6
Értékelések
Még nincsenek értékelések.